Jak urządziłam swój taras

15:05


Taras to czasem trudny temat. U nas łatwo nie było :)
Może zacznę od tego, że działkę kupiliśmy na terenie podmokłym i w związku z tym musieliśmy poprowadzić drenaż oraz wynieść dom wyżej. Stąd marzenie o tarasie równym z trawą wyrzuciłam do kosza. 

Tarasy to wyniesione kanoldy, a do środka poszedł piach oraz beton. BŁĄD. Tarasy długo nie były robione, a w domu zaczeła wchodzic wilgoć. Podjeliśmy decyzje, że to już czas by coś z tym zrobić. Zaczeliśmy się zastanawiać czym takie tarasy wyłożyć. Pierwszy nasz pomysł - płytki drewnopodobne. Kiedy dzieliliśmy sie tą ideą z innymi od razu słyszelismy sprzeciw. Płytki odpadną po kilku latach. No ok. W takim razie co? Kostka nie wchodzi w grę bo musiałaby mieć 4 cm wysokosci i tu bardzo zaweził nam sie wybór. Kompozyt rownież nie ze względu na nasiąkające tarasy. Osobiscie deski tarasowej na takich powierzchniach nie polecam osobom, które nie maja czasu by o nią dbać. Finalnie wybraliśmy płyty kamienne presston z poz bruku. Tu chetnych do zakupu musze trochę ostudzić - sa bardzo ciężkie w utrzymaniu. Płyty preston sa w 3 wersjach: mocno porowata, średnio porowata oraz gładka, która była dość mocno zeszlifowana. Bede szczera -  nie pamietam dlaczego padło na wybór tej środkowej, ale mamy je od kilku miesięcy a przydałoby im sie porządne czyszczenie karcherem. Dziś pewnie wybrałabym te zeszlifowane.
Nie mniej jednak tarasy skutecznie zostały zabezpieczone, a problem wilgoci został zażegnany.

Zanim jednak położyliśmy płytki postawiliśmy drewnianą konstrukcje na tarasie. W praktyce powinniśmy odwrócić kolejność, ale tak wyszło i nie mogliśmy zrobić tego odwrotnie. Moze nawet dobrze - jeszcze płytki by popękały przy nawiercaniu :D. Wracając do konstrukcji jestem bardzo zadowolona z firmy, która to robiła. Firma Altan-bud sprawnie wg mojego projektu postawiła altanę w jeden dzień. Gdyby ktoś chciał skorzystać z ich usług warto umówić się na spotkanie wczesniej. Panowie mają co robić ;)

Dlaczego nie mamy dachu? Ponieważ nie chciałam zabudowy drewnianej -  lubię światło. Białe żagle z IKEA fantastycznie spełniają swoją rolę. Chronią przed słońcem i rozpraszają światło. Jednak żyjemy w Polsce a nie w Grecji. Lato nas w tym roku wyjątkowo nie rozpieszcza. Plan jest taki, by położyć jedna wielką płytę z przeźroczystej plexy na wymiar. To jest temat, nad którym tak na prawdę musimy się porządnie zastanowić. Dlaczego dach? Chociazby dlatego ze żagle należy wypinać z dwóch stron, bo zbierają wodę oraz trzeba chować poduchy ponieważ ulewy nie zniosą. Specjalny pokrowiec? Przykro mi, ale u nas się nie sprawdził. Owszem nie przepuszcza wody i swietnie chroni meble, ale woda która zbierała się na pokrowcu to była masakra. Wspólnie musieliśmy odsłaniać pokrowce, by litry wody wylać poza taras. Trzeba takie pokrowce rownież dobrze pozahaczać o meble aby wiatr nam tego nie porwał. Całkiem możliwe, że to rozwiązanie sprawdzi się przy jakiś mniejszych 3-osobowch kanapach oraz fotelach.

Bardzo długo szukałam mebli, ktore przy tej wielkości tarasu wygladałyby dobrze. Oczywiście ceny kosmos. Codziennie sprawdzałam oferty i pewnego dnia trafiłam na mega promocje w sklepie Beliani. Nie spodziewałam się, że na tej promocji zaoszczedzimy kilka tysięcy, gdzie w zestawie ogrodowym z technorattanu były poduszki oraz 2 x stolik. Cena była taka jak za trzyosobwą kanapę z fotelem z Castoramy lub Leroy wiec... fuks.

Lampiony oraz roślinność to już myślę ze indywidualna sprawa. Ja szukałam roślin które dobrze znoszą słońce, ale rownież mogą zimować i nie są sezonowe. Lawenda oraz drzewko oliwne to najlepszy wybór. Jakiś czas temu drzewko można było zakupić w ikea pod nazwą olea europea w niewielkich pieniądzach -  niestety aktualnie go nie ma. Możliwe, że w przyszłym roku sie pojawią. Drzewko znosi ponad 30 stopniowe upały (haha) oraz temperatury do - 18 stopni.

Jesli chodzi o dekoracje, to zawsze marzyły mi sie jakies zwiewne firanki lub zasłony. Długo myslałam nad tym co tutaj ma zawisnąć i w jaki sposob. Sam sposób wieszania musiał być szybki do wypięcia - nasza pogoda jest niesamowicie zmienna. W drewnianą konstrukcję dałam metalowe haczyki do drewna. zasłony wiszą na stalowej lince (grubość linki można dobrać indywidualnie) która na końcach posiada zacisk linowy kubelkowy 5 mm. UWAGA - tutaj grubość liny stalowej musi być mniejsza niz zacisk. Kombinowałam z karabinkami, ale to nie miało sensu. ten system się sprawdza. 

Papierowe lampiony oraz girlandy to ozdoby na te cieplejsze dni -  nie na cały sezon. Nie dajcie się zwieść wszystkim pięknym tarasom z pinteresta czy instagrama. :P
Od dwóch sezonów kombinuje tu z oświetleniem. Głownie chodzilo o światło jakie mają dawać lampki oraz o to by były ledowe. 
Na początku pomyślałam, że światełka Bożonarodzeniowe tez daza rade, ale finalnie postawiłam na lampki firmy light toon i przyznam, że sa najlepsze. Nie ma chyba co oszczędzać na tym bo kilka razy bez sensu kombinowałam i cała sprawa wyszła drożej niż zakup raz a porządnych lampek. 
Cały łańcuch można przedłużyć dokupując kolejne metry. Mnie w zupełności wystarczy tyle ile zawisiłam. 

Ponizej wrzucam kilka zdjeć - tymczasem ja uciekam na zasłużony urlop.
Miłego dnia. 
Martyna

Na końcu postu znajdziecie linki.









































LINKI:

Konstrukcja drewniana Altan-bud - http://www.altan-bud.pl 
Lampiony papierowe party box - https://www.partybox.pl 

You Might Also Like

83 komentarze

  1. taras wygląda jak salon...jest przepiękny, zwłaszcza w wieczorem po zapaleniu świec i lamp :) Kanapa wygląda na komfortową

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny wystrój! Mimo trudności poradziliście sobie z tarasem znakomicie. Po prostu pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Woow, tylko tyle mogę powiedzieć, bo taras wygląda naprawdę świetnie, idealna kolorystyka, nie ma się do czego przyczepić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taras niczym z czasopism wnętrzarskich. Cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Taras wygląda tak pięknie, że aż trudno uwierzyć, że jest prawdziwy! Cudo! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z poprzednikami. Brak słów by opisać piękno i wyjątkowość tego tarasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic dodaj nic ująć. Taras idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Relaks na takim tarasie to sama przyjemnosć. Pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla takiego efektu warto było poświęcić dużo pracy. Super!

    OdpowiedzUsuń
  10. To wygląda tak bogato ! Dzieło sztuki normalnie trzeba przyznać ! :) Jestem pod ogromnym wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  11. Już wiem czym będę się inspirowała podczas wiosennych prac w ogrodzie :) Taras wygląda świetnie w szczególności drewniana konstrukcja oraz białe zasłony.

    OdpowiedzUsuń
  12. Twój taras wygląda prześlicznie! Jeśli nie widoczne niebo nigdy nie powiedziałabym, że to taras tylko przepiękny salon! Już wiem o co męża poproszę tego lata :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na takim tarasie można odpoczywać po królewsku! I to nie tylko latem, świeżego powietrza nigdy dość.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie to wygląda, zazwyczaj ludzie na taras wybierają te ciemne, brązowe, rattanowe meble. Zastosowanie białych niesamowicie mi się podoba. Jestem na etapie urządzania tarasu i twój jest dla mnie ogromną inspiracją. Masz świetny gust. Pozdrawiam i powodzenia w dalszych realizacjach. Twórz śliczne rzeczy, bo masz do tego talent!

    OdpowiedzUsuń
  15. Twój taras wygląda przecudnie! Lepiej niż niejeden salon... :) Najbardziej wpadła mi w oko sofa i te lampki zapalone wieczorną porą robią świetny klimat. Zazdroszczę! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Taras, który faktycznie wygląda jak salon. :) Prezentuje się fantastycznie, zwłaszcza nocą. Wybrane przez Ciebie oświetlenie dodaje mu uroku. Wspaniały klimat.

    OdpowiedzUsuń
  17. A skąd mebelki brane na taras ? bo ja właśnie też zamawiam sobie meble tarasowe, przeglądam na stronie salonu meblowego http://bizzarto.com/salony-meblowe/wielkopolskie/poznan/ są takie podobne co ty masz. Świetnie się prezentują takie meble, wyglądają bardzo nowocześnie a ja lubię taki styl.

    OdpowiedzUsuń
  18. Taras fantastyczny! Wygląda naprawdę rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny pomysł i realizacja. Bardzo zależy mi żeby mieć duży balkon lub odrobinę ogródka przy mieszkaniu. Zdecydowaliśmy się ostatnio na mieszkania Senatorska 29 i wybraliśmy właśnie takie z największym możliwym balkonem i czuję, że przy jego aranżacji będę się wspierać Twoimi pomysłami. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Super! Świetna inspiracja.

    OdpowiedzUsuń
  21. Idealny taras. Wygląda cudownie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeden z piękniejszych tarasów jaki kiedykolwiek widziałam. Przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Taras prezentuje się wspaniale. Jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  24. No naprawdę robi wrażenie ten taras! Pięknie i stylowo w dzień, klimatycznie i nastrojowo wieczorem! Dobra robota. Chyba dużo pracy kosztował taki remont, ale zdecydowanie było warto, bo dodało to uroku całemu budynkowi! Mieszkając w domu warto też pomyśleć nad kwestiami bezpieczeństwa i zamontować kamery, alarm - wszystko co konieczne. W końcu lepiej czuć spokój i móc kontrolować co dzieje się w naszym domu i jego otoczeniu podczas naszej nieobecności.

    OdpowiedzUsuń
  25. Taras prezentuje się przepięknie. Ja u siebie zastosowałam drewniane deski tarasowe. Zdecydowanie bardziej mi się podoba takie rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetnie to wygląda. Ja co prawda dysponuję tylko balkonem ale też go sobie przytulnie urządziłam, a do tego regularnie zmieniam wystrój :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiem co powiedzieć. Taras wygląda przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak dla mnie super to wygląda. Szukam inspiracji na wiosnę planuję u siebie prace przy budowie tarasu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kolejny piękny projekt. Taki balkon mógłbym mieć ! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przyznam, że taki taras z ogrodem to moje marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Taras robi ogromne wrażenie. Wygląda naprawdę super.

    OdpowiedzUsuń
  32. U mnie za niedługo również pojawi się podobny taras.

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ciekawa inspiracja na taras

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam lampki i lampiony na tarasie. Także te firany nawiązują do tarasu na tropikalnej plaży tworząc taki wakacyjny charakter

    OdpowiedzUsuń
  35. Super pomysł na wystrój tarasu. Dodatki nadały przytulności i wyjątkowego charakteru.

    OdpowiedzUsuń
  36. Napisane w fajnym języku polecam!

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja ułożyłem deske z ikei runnen , bardzo ładnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  38. Wygodne krzesło do opalania to dla mnie podstawa :) Lubię w weekend usiąść sobie na tarasie i trochę się poopalać. Kupiłam sobie ostatnio w sklepie internetowym Ogrodolandia ogrodowe krzesło rozkładane Brive teak https://ogrodolandia.pl/ogrodowe-krzeslo-rozkladane-brive-teak. Jestem z niego bardzo zadowolona bo naprawdę wygodnie się na nim spędza wolny czas z książką :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Super!!! A co kładliście na "dach" tarasu? W oddali widzę też super ogród ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Genialna propozycja na to, aby efektywnie wykończyć swój taras. Bardzo mi się to wszystko podoba. Będę musiała zastanowić się też nad tym jak u siebie wykonać taras, chociaż minimalnie podobny do tego. Co do mebli, to raczej tutaj https://www.edinos.pl/meble się rozglądnę. Oni mają różnego typu wyposażenie i co ważne wszystko doskonałej jakości. Dlatego uważam, że warto tam dokonać zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  41. Cudowny taras! Nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  42. No trzeba przyznać, że wygląda to na prawdę bardzo efektownie. Ja osobiście bardzo lubię jasne kolory we wszelkich aranżacjach, ale niestety to jest też tak, że takie kolory szybko się brudzą. Ale i tak bardzo mi się ta aranżacja podoba.
    Pozdrawiam serdecznie

    ---
    https://techplast.group/

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny wpis! Właśnie szukam inspiracji na swój taras

    OdpowiedzUsuń
  44. Ciekawy wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetnie urządzony taras! Gratulacje!
    Gdyby były potrzebne narzędzia ogrodowe, to zapraszam :-)

    OdpowiedzUsuń
  47. W sumie taras jest również bardzo ważnym elementem naszego domu i jak dla mnie jest to idealny zakątek do tego aby się tam relaksować. Jestem zadowolona również z tego, że w sklepie https://ogrodolandia.pl/ bez problemów udało mi się kupić fajne zestawy mebli ogrodowych.

    OdpowiedzUsuń
  48. Efekt końcowy jest świetny, taras wygląda bardzo dobrze i wydaje się być też bardzo funkcjonalny.

    OdpowiedzUsuń
  49. Cudowna aranżacja tarasu, świetny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  50. Naprawdę robi wrażenie! Już wyobrażam sobie te długie letnie wieczory przy blasku świec i lampce wina... eh, chciałoby się już do ciepła :D Ale myślę, że i zimową porą taki taras może mieć swój urok. Wiadomo, że wtedy nie jest tak bogato umeblowany, ale i tak można na chwilę na niego wyjść i pooddychać świeżym powietrzem:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  52. Made to measure curtains are custom-designed to fit the precise measurements of a window. This bespoke approach ensures a perfect fit and an elegant drape. Customers can choose from a variety of fabrics, styles, and finishes, allowing for a personalized touch in home decor. Made to measure curtains are perfect for unique window sizes, providing a seamless and professional look.

    OdpowiedzUsuń

Znajdź nas na Facebook'u

Instagram