Kładziemy beton archotektoniczny

10:54


„Szewc bez butów chodzi” – no właśnie. Od około 2 lat urządzam swój dom. Powoli, ale niestety jak wszyscy wiemy zależy to od wolnych środków finansowych. 

 Tym razem zdobyłam kolejną odznakę „Małego Boba Budowniczego” kładąc na ścianę salonu oraz sypialni beton architektoniczny.
Oczywiście od jakiegoś czasu przeglądałam filmy instruktażowe – każda firma to inne sposoby na zabawę z betonem, ale w zasadzie sprowadzało się to do jednego, podobnego efektu.
Anyway, zamówiłam beton architektoniczny firmy magnat. Akurat wybrałam ten produkt, ponieważ uważam, że firma konkretna a i cena nie zabija (doświadczenia z farbą tablicową mi podpowiadają, że w takie rzeczy warto zainwestować, ponieważ farba farbie nierówna, a z betonem może być podobnie). Oczywiście pomijam fakt, że wcześniej należy obliczyć ile m2 chcemy pokryć betonem.

Wszystko należy wykonać wg instrukcji. Firmy namawiają konsumentów, by wcześniej pokryć ścianę gruntem lub jakimkolwiek innym środkiem impregnującym. Jeśli macie już zagruntowane i pomalowane ściany, ten etap możecie śmiało pominąć. Zadbajcie tylko o to, by lekko oczyścić powierzchnię z pyłów czy jakiegokolwiek kurzu.  
Następnie należy zabezpieczyć powierzchnię taśmą a podłogę folią – logiczne.

Beton należy dobrze rozmieszać i odstawić na godzinę. Ważne – zwróćcie uwagę na to czy produkt został dobrze rozmieszany, zdarza się, że osadza się na dnie opakowania, a wtedy konsystencja betonu nie jest taka jaka powinna być, ponieważ nie zgadzają się proporcje.
Po godzinie przy pomocy pacy weneckiej oraz szpachli nakładamy na ścianę beton. Nakładajcie niewielkie ilości, krótkimi ruchami.
Po 30 minutach od nałożenia można wykonać dowolny wzór. Przykładów jest wiele, można je znaleźć na YouTubie. Ja wybrałam tworzenie tzw. „Raków”. Przykładałam pace do betonu zostawiając nierówności a następnie delikatnie wygładzając. W ten sposób uzyskałam efekt loftowego i surowego betonu o jaki mi chodziło.
Na koniec można powierzchnię pomalować specjalnym lakierem, by zabezpieczyć powierzchnię, ale również, by poprawić finalny efekt. Ja w salonie akurat tam, gdzie położyłam beton, zamontuje regał podobny do tego o którym wspominałam tutaj -> nowy model.org
Jest jeszcze sporo pracy u mnie w domu, ale kocham to co robię i jest to dla mnie czysta przyjemność  :)
Martyna












You Might Also Like

1 komentarze

  1. Gratuluję betonowej ściany.
    Ja osobiście uważam, że płyty betonowe z prawdziwego betonu wyglądają świetnie we wnętrzach.
    Kilka realizacji (łazienka!) można zobaczyć tutaj:
    http://www.kroe.eu/nasze-realizacje

    OdpowiedzUsuń

Znajdź nas na Facebook'u

Instagram